Piața de granola bubuie! Dar care este diferența dintre granola și granola?

O gândire mai conștientă asupra sănătății ne ajută să ne alegem alimentele de zi cu zi. Dar cât de conștienți suntem de conceptul de zahăr ascuns? Și ce legătură are asta cu granola? Fă un click și află!

Cerealele, muesli-urile, fiind un mic dejun popular de multă vreme, sunt într-adevăr de mare ajutor într-o dimineață grăbită, când îți mai rămân doar câteva minute pentru a mânca. Granola, care este un mic dejun popular de tip muesli, nu este o invenție de astăzi, nici măcar din acest secol. Încă de la sfârșitul anilor 1800, în America s-a dat seama că, dacă un amestec de făină Graham, miere și puțin ulei va fi copt la o temperatură scăzută, va deveni un fel de mâncare delicios-crocant. De-a lungul timpului, pe măsură ce rețeta a fost dezvoltată în continuare, la amestec s-au adăugat diverse cereale, semințe și fructe uscate. Conform definiției de astăzi, granola este un mic dejun crocant și dulce, cu plăcerea cerealelor și proprietățile sănătoase ale musliilor. Ei bine, totul sună grozav, dar în realitate, există diferențe uimitoare între diferitele tipuri de granola. Dacă este esențial să mâncăm sănătos, ar trebui să petrecem puțin mai mult timp la cumpărături pentru a citi lista compozițiilor, diagrama nutrițională de pe eticheta alimentelor și să le interpretăm pe acestea.

Lupă

Dacă arunci o privire mai atentă la lista compoziției de cereale, granola, cu siguranță te vei confrunta cu unul dintre următoarele zaharuri adăugate:

·       zahăr, zahăr brun

·       miere

·       zaharoză,

·       glucoză,

·       fructoză,

·       zahăr invertit,

·       zahăr de cocos,

·       sirop de glucoză-fructoză,

·       sirop de porumb,

·       sirop de orez,

·       sirop de curmale,

·       zahăr de cocos,

·       sirop de agave

·       sirop de arțar

Siropurile de plante menționate anterior au devenit celebre ca fiind îndulcitor natural, poate că acest lucru se datorează popularității lor. Dar faptul că, siropul de agave este într-adevăr un îndulcitor natural nu este atât de sigur. Deoarece sucul cactusului de agave este extras din frunze și apoi încălzit, polizaharidele sunt reduse la zaharuri simple (fructoză). Deci, siropul de agave este un produs rafinat și concentrat industrial, cu conținut ridicat de fructoză, preparat din cactus de agave.

Indulcitori – hormoni – aport alimentar

Aportul alimentar este reglat de mai mulți hormoni, inclusiv insulina și leptina, care se formează în celulele adipoase din organism pentru stimularea indirectă a insulinei. Ambii hormoni inhibă pofta de mâncare și cresc consumul de energie. Producția de insulină este stimulată de glucoză, anumiți aminoacizi și hormoni.

Hormonul grelin este produs în stomac și stimulează apetitul. Concentrația serică a grelinei scade după mese. Cu toate acestea, după consumul de fructoză, producția sa nu scade, deci nici pofta de mâncare nu scade. Acest lucru duce cu ușurință la mâncatul în exces și obezitate, mai târziu la boli ale metabolismului glucidic și proteic. Aportul ridicat de fructoză afectează metabolismul fructozei în ficat, determinând ficatul să devină gras. În același timp, crește nivelul trigliceridelor, care este un factor de risc semnificativ pentru evenimentele cardiovasculare.

Fructoza joacă un rol determinant în obezitatea abdominală. Asta înseamnă că mărimea și cantitatea de țesut adipos dintre organele interne crește. Acizii grași eliberați din celulele grase abdominale afectează în continuare capacitatea metabolică a ficatului și reduc oxidarea grăsimilor din ficat, ceea ce poate duce la rezistența la insulină.

Este foarte important, că atunci sunt de așteptat efecte adverse, când cea mai mare parte a aportului constă în fructoză din îndulcire. Deci nu consumul de fructe ar trebui restricționat. În primul rând, ar trebui acordată o atenție sporită alimentelor care conțin fructoză, glucoză-fructoză, sirop de porumb, de orez, de agave sau zahăr invertit datorită efectului lor de îndulcire.

Zahăr suplimentar minim

Este foarte important, să reducem aportul de cantitate de zahăr adăugat în dietă la cel mult 10%, sau chiar mai puțin, din aportul nostru zilnic total de energie, dar observăm că OMS spune că un aport adăugat de zahăr mai mic de 5% ar fi cel mai de dorit pentru un adult.

Aceasta înseamnă că, într-o dietă de 2000 de calorii, aportul zilnic de zahăr adăugat poate fi de până la 48g, de dorit de către OMS ar fi doar 24g. Aportul excesiv de zahăr nu numai că pune în pericol aspectul estetic, dar obezitatea crește riscul de boli precum boli metabolice, cardiovasculare, canceroase și locomotorii. Majoritatea granolelor se fac cu siropuri și diferite zahăruri, deoarece astfel producția devine mai simplă și mai ieftină, dar în același timp are un efect dăunător asupra sănătății noastre pe termen lung. Fii atent, încearcă să mănânci cât mai puțin zahăr adăugat!

Am adus schimbarea!

Unul dintre principiile noastre în crearea granulelor Hester’s Life a fost omiterea zahărului suplimentar. De ce nu poate fi o granolă fantastic de delicioasă și fără sirop? Curmala, care se ascunde aproape neobservată, nu numai că are un gust armonios, dar este plină de fibre și minerale și este folosită în forma sa cea mai naturală – ca un fruct întreg. Antioxidanții din curmale, precum flavonoidele și carotenoizii, au efecte antiinflamatorii și anti-îmbătrânire și au un rol important în reducerea riscului anumitor boli.

Datorită multor cercetări, experimentări și studii pe tema sănătății, bunăstării și nutriției, avem acum o multitudine de informații despre cum să ne menținem permanent sănătatea. Cu aceste cunoștințe – cu decizii conștiente – depinde deja de noi cum acționăm pentru a ne menține sănătatea. Inclusiv alegerile noastre referitoare la alimentația.

Dacă și ție-ti este important ce ai în farfurie în fiecare zi, fii atent la cumpărături, fii conștient!  Dacă vrei să fii sigur, nu ezita să alegei oricare dintre granolele Hester’s Life fără zahăr adăugat, și desigur, cu curmale întregi!

Sursă: https://hesterslife.com/blog/29-duborog-a-granolapiac-de-vajon-mi-a-kulonbseg-granola-es-granola-kozott